Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Το μυστήριο του «Salvator Mundi» του Ντα Βίντσι που έχει μπερδέψει τους επιστήμονες

Το μυστήριο του «Salvator Mundi» του Ντα Βίντσι που έχει μπερδέψει τους επιστήμονες

Νέα μελέτη θέτει ένα βασικό ερώτημα για τον τρόπο που η ο αναγεννησιακός καλλιτέχνης έχει απεικονίσει την κρυστάλλινη σφαίρα στον εμβληματικό πίνακα.

Μία «μυστηριώδη ανωμαλία» ανέδειξε μία νέα μελέτη στον πίνακα «Salvator Mundi» (Ο Σωτήρας του Κόσμου), ο οποίος σε δημοπρασία από τον οίκο Christie's το Νοέμβριο εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 100 εκατ. δολάρια.

Ο πίνακας που απεικονίζει τον Ιησού να κάνει τη χειρονομία της ευλογίας με το δεξί του χέρι ενώ με το αριστερό κρατά μία κρυστάλλινη σφαίρα. 

Λύθηκε το μεγάλο μυστήριο: Έτσι κατασκεύασαν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι τις Πυραμίδες

Λύθηκε το μεγάλο μυστήριο: Έτσι κατασκεύασαν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι τις Πυραμίδες

Πώς κατόρθωσαν με τα μέσα της εποχής, 2.600 χρόνια π.Χ., να μεταφέρουν τις ογκώδεις πέτρες επί εκατοντάδες μίλια μακριά; - Ο ρόλος - «κλειδί» του Νείλου - Τι αποκάλυψε αρχαίος πάπυρος που ανακαλύφθηκε πρόσφατα.

Επί αιώνες απασχόλησε απλούς πολίτες αλλά και ειδικούς ερευνητές: Πώς μια κοινωνία της εποχής του χαλκού, κατόρθωσε να κατασκευάσει ένα τέτοιου μεγέθους και αντοχής δημιούργημα, όπως η Πυραμίδα της Γκίζας, το μόνο από τα Επτά Θαύματα του αρχαίου κόσμου που σώζεται έως τις ημέρες μας;

Χαμηλή η επισκεψιμότητα σε χώρους πολιτισμού από τους Έλληνες

Χαμηλή η επισκεψιμότητα σε χώρους πολιτισμού από τους Έλληνες

Τα μεγαλύτερα ποσοστά στην Ευρώπη καταγράφονται στις βόρειες χώρες και τα χαμηλότερα στις νότιες.

Mόλις το 16,9% των Ελλήνων, έναντι 43,4% του ευρωπαϊκού πληθυσμού, επισκέφθηκε το 2015 αρχαιολογικό χώρο, ιστορικό μνημείο, μουσείο ή γκαλερί, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat. Το 2016 δε καταγράφεται μικρή μείωση στο ποσοστό των Ελλήνων.

Η Ασκητική του Καζαντζακή στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Η Ασκητική του Καζαντζακή στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Η Ασκητική αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κείμενά του συγγραφέα, μέσα από το οποίο προσπαθεί να εκφράσει τα μεταφυσικά του πιστεύω.

Η επιτυχημένη θεατρική παράσταση, «ΑΣΚΗΤΙΚΗ που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές έρχεται για μία και μοναδική παράσταση, στον εμβληματικό χώρο του «Ωδείου Ηρώδου Αττικού», Πέμπτη, 28 Σεπτεμβρίου 2017, ώρα 21:00, στο πλαίσιο της 60ης επετείου - Έτος Ν. Καζαντζάκη 2017, με την υποστήριξη των Εκδόσεων Καζαντζάκη & του ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης. 

Έφυγε από τη ζωή η Αρλέτα

Έφυγε από τη ζωή η Αρλέτα

Την τελευταία της πνοή άφησε το απόγευμα της Τρίτης η τραγουδοποιός Αρλέτα, σε ηλικία 72 ετών.

Η αγαπημένη ερμηνεύτρια έδινε μάχη για τη ζωή σε νοσοκομείο της Αθήνας, με τους γιατρούς να καταβάλουν προσπάθειες για να τη σώσουν.

Η 72χρονη Αρλέτα είχε πάθει εγκεφαλική αιμορραγία στις 11 Φεβρουαρίου του 2008 λίγο πριν από μια προγραμματισμένη συναυλία της. Είχε υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση στο νοσοκομείο του Βόλου. Παρά την μεγάλη της περιπέτεια τότε και την κρισιμότητα της κατάστασής της είχε καταφέρει να αναρρώσει.

Στις 8:30 το βράδυ της Δευτέρας η καλύτερη ώρα για τη μερική έκλειψη

Στις 8:30 το βράδυ της Δευτέρας η καλύτερη ώρα για τη μερική έκλειψη

Τότε θα μπορέσουμε να παρατηρήσουμε ότι η Γη είναι σφαιρική, καθώς η σκιά της θα αποτυπωθεί κυκλική πάνω στην επιφάνεια της πανσελήνου.

Τη βλέπουμε ξαπλωμένοι στο κρεβάτι μας, χωρίς να χρειάζεται να σηκώσουμε το κεφάλι μας ψηλά στον ουρανό και αυτό μας αρέσει. 

Όσο περισσότερα στοιχεία περιέχει η ατμόσφαιρα, τόσο πιο πορφυρένιο είναι το χρώμα της. 

Καθώς σουρουπώνει τη Δευτέρα 7 Αυγούστου θα κάνει τη μεγαλοπρεπή εμφάνισή της και εκεί λίγο πριν τις 9 το βράδυ ένα μικρό τμήμα της θα «κρυφτεί» πίσω από τη Γη. 

Έφυγε από τη ζωή γνωστή εικαστικός

Έφυγε από τη ζωή γνωστή εικαστικός

Μία από τις σημαντικότερες σύγχρονους εικαστικούς, η Άσπα Στασινοπούλου, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 82 ετών.

Η Άσπα Στασινοπούλου γεννήθηκε το 1935 στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική στη École des Beaux-Arts στο Παρίσι (1959-1963). Εκεί γνώρισε τον Γιάννη Τσαρούχη, με τον οποίο συνδέθηκε φιλικά και καλλιτεχνικά. Επέστρεψε για λίγο στην Ελλάδα και έκανε την πρώτη της ατομική έκθεση το 1966 στη γκαλερί Άστορ στην Αθήνα.

Ο Ερωτας και ο Πόθος στο Μουσείο της Ακρόπολης

Ο Ερωτας και ο Πόθος στο Μουσείο της Ακρόπολης

Το Μουσείο της Ακρόπολης, που σπάει όλα τα ρεκόρ σε αναγνώριση και επισκεψιμότητα, μαζί με το Ιδρυμα Ωνάση, που δείχνει έντονη εξωστρέφεια, διοργανώνουν την ξεχωριστή έκθεση «Emotions, ένας κόσμος συναισθημάτων» που μας ήρθε κατευθείαν από τη Νέα Υόρκη - Αυτή που λάτρεψε ο αρχισυντάκτης των «New York Times» και επαίνεσαν κοινό και κριτικοί 

Μόνο που βρίσκεσαι στο Μουσείο της Ακρόπολης, σε αυτό το μοντέρνο στολίδι που μας κάνει περήφανους και στέκει αγέρωχο απέναντι στον βράχο, ανοίγει η καρδιά σου - ιδού κιόλας ένα έντονο συναίσθημα. 

Ξαρχάκος: «Κανείς δεν μιλά για το πρωτοφανές πνευματικό έλλειμμα»

Ξαρχάκος: «Κανείς δεν μιλά για το πρωτοφανές πνευματικό έλλειμμα»

Επιστρέφει στην δισκογραφία μετά από πολλά χρόνια απουσίας και ο λόγος του είναι «βαρύς» και ουσιαστικός - Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο που φέρει την υπογραφή του .

Για πολιτικές τερατογεννέσεις και μια τηλεορασόπληκτη κοινωνία μιλά σε κείμενο παρέμβασή του ο Σταύρος Ξαρχάκος. 

Ο μεγάλος συνθέτης επιστρέφει στην δισκογραφία μετά από πολλά χρόνια απουσίας, με επτά νέα τραγούδια, που ερμηνεύει ο ίδιος, σε στίχους του Μάνου Ελευθερίου, του Θοδωρή Γκόνη και της Λίνας Νικολακοπούλου. «7 ελεγείες και σάτιρες». 

Η διακεκριμένη σολίστ πιάνου Ευγενία Παπαδήμα μιλάει για τον φόβο, τη μουσική και την κουλτούρα

Η διακεκριμένη σολίστ πιάνου Ευγενία Παπαδήμα μιλάει για τον φόβο, τη μουσική και την κουλτούρα

Η Ευγενία Παπαδήμα διακεκριμένη σολίστ πιάνου, μοιράζει τον χρόνο της μεταξύ Λονδίνου και Αθήνας, ενώ πριν από λίγες μέρες πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία τη συναυλία της με την Ακαδημία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, στο Μεγαρο Μουσικής -Mozart k.414- όπου διεύθυνε ο καταξιωμένος μαέστρος Christoph Poppen.